ОФОРМЛЕННЯ АТЕСТАЦІЙНИХ ЛИСТІВ ТА ХАРАКТЕРИСТИК

РЕКОМЕНДАЦІЇ
ЩОДО ОФОРМЛЕННЯ АТЕСТАЦІЙНИХ ЛИСТІВ ТА ХАРАКТЕРИСТИК ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ, ЯКІ АТЕСТУЮТЬСЯ
           


Відповідно до пункту 3.4 Типового положення про атестацію пе­дагогічних працівників,  керівник навчального закладу до 1 березня подає до атестаційної комісії характеристики діяльності педагогічних працівників, які атес­туються, у міжатестаційний період. Атестаційна комісія розглядає всі надані характеристики та враховує їх під час заповнення атестацій­них листів.

Рекомендації щодо складання характеристики діяльності
педагогічного працівника
Характеристика діяльності педагогічного працівника — це оцін­ка досягнень та результатів роботи педагогічного працівника у між­атестаційний період, тобто за п'ять років його роботи, яку дає керів­ник навчального закладу.
Якщо атестується кілька педагогічних працівників, то характе­ристики діяльності складають на кожного працівника окремо.
У характеристиці діяльності педагогічного працівника керівник навчального закладу зазначає:
      оцінку виконання педагогічним працівником посадових обо­в'язків;
     дані про його професійну підготовку;
      оцінку творчих та організаторських здібностей;
      оцінку морально-психологічних якостей;
      інформацію про участь у роботі методичних об'єднань;
      інформацію про виконання рекомендацій, наданих поперед­ньою атестаційною комісією тощо.
Керівник навчального закладу обов'язково підписує характерис­тику діяльності педагогічного працівника. Педагогічний працівник не пізніш як за десять днів до проведення атестації ознайомлюється з характеристикою під підпис ( Додаток 1).
Якщо педагогічний працівник не погоджується зі змістом ха­рактеристики, він має право викласти свої аргументи щодо незгоди в усній чи письмовій формі як самому керівнику навчального закла­ду, так і членам атестаційної комісії.

Рекомендації щодо оформлення атестаційного листа

На кожного педагогічного працівника, який атестується, оформ­люється атестаційний лист у двох примірниках, один з яких зберіга­ється в особовій справі педагогічного працівника, а другий не пізні­ше трьох днів після атестації видається йому під підпис ( Додаток 2).
   Атестаційний лист – це основний підсумковий документ проведення атестації педагогічного який підтверджує наявність кваліфікаційної категорії або тарифного розряду, педагогічного звання.
   За результатами атестації атестаційна комісія навчального закладу ухвалює такі рішення:
·                    педагогічний працівник відповідає займаній посаді;
·                    присвоїти педагогічному працівнику кваліфікаційну категорію («спеціаліст», «спеціаліст другої категорії», «спеціаліст першої категорії»);
·                    педагогічний працівник відповідає раніше присвоєній ква­ліфікаційній категорії («спеціаліст», «спеціаліст другої кате­горії», «спеціаліст першої категорії»);
·                    встановити педагогічному працівнику відповідний тариф­ний розряд;
·                    порушити клопотання перед атестаційною комісією II рівня про відповідність педагогічного працівника присвоєній ра­ніше кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії»;
·                    порушити клопотання перед атестаційною комісією II рівня про присвоєння педагогічному працівнику кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії»;
·                    порушити клопотання перед атестаційною комісією II рівня про присвоєння педагогічному працівнику педагогічного звання;
·                    педагогічний працівник відповідає займаній посаді за умови виконання ним заходів, визначених атестаційною комісією;
·                    педагогічний працівник не відповідає займаній посаді.
            Відповідно до ухвалених рішень атестаційна комісія навчального закладу оформлює розділ II атестаційного листа.
Голові атестаційної комісії навчального закладу важливо пам'ята­ти, що неправильне заповнення атестаційного листа може стати при­чиною непорозумінь під час проведення тарифікації педагогічних працівників або відмови атестаційної комісії вищого рівня присвоїти працівнику кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», пе­дагогічне звання. Тому вкрай важливо заповнити атестаційний лист правильно .

Рекомендації голові та членам атестаційної комісії щодо оформлення атестаційного листа

1. Прізвище, ім'я, по батькові працівника, який атестується, необхідно зазнача­ти повністю відповідно до запису у паспорті.
2. Під час заповнення графи «Дата народження» слід звірити запис із даними паспорта працівника, який атестується.
3. У графі «Посада, яку займає педагогічний працівник, стаж роботи на займа­ній посаді на час атестації» назву посади потрібно вносити відповідно до запису у трудовій книжці, зазначаючи повну назву навчального закладу.
4.Стаж роботи на займаній посаді варто звірити із записами у трудовій книжці.
5. Заповнюючи графу «Освіта», необхідно робити запис відповідно до диплома про здобуття особою вищої освіти та кваліфікації за певним освітньо-кваліфікацій­ним рівнем.
6. У графі «Підвищення кваліфікації протягом останніх 5 років (з якої спеціаль­ності, номер та дата видачі документа, що підтверджує підвищення кваліфікації)» слід обов'язково зазначати повну назву навчального закладу, у якому педагогічний працівник пройшов курси підвищення кваліфікації відповідно до даних, що містять­ся у свідоцтві про підвищення кваліфікації.
7. Характеристика діяльності педагогічного працівника, який атестується, має давати повне уявлення про рівень його кваліфікації та результативність роботи, морально-етичні якості, виконання посадових обов'язків із зазначенням його профе­сійних досягнень.




1 коментар: